Eliška Tomková - Módní návrhářka, která boří ženám stereotypy v oblékání a zaměřuje se na jejich přednosti

16.04.2014 10:18

 Eliška Tomková ww.zenybezsefa.czEliška Tomková je úspěšná módní návrhářka, která se jednou rozhodla udělat ze svého koníčku a s nulovými podnikatelskými zkušenostmi byznys, který ji nyní výborně šlape.

Eliško, kdy tě poprvé napadla myšlenka stát se módní návrhářkou?

Poprvé? Tak to už si ani nepamatuji. Ale vím, že už na prvním stupni základní školy jsem pořád něco vyráběla. No a v sedmé třídě jsem si ušila parádní kalhoty. A pak už to bylo jasné!

Jaké jsi měla podnikatelské zkušenosti na začátku své kariéry?

Nulové. Věděla jsem, že miluju oblečení, šití mě bavilo, tak proč si tím nevydělávat? Tak divoké byly mé podnikatelské začátky! Pracovala jsem jako redaktorka zpravodajství v rádiu a chyběla mi tvůrčí práce, něco, co by za mnou bylo vidět. Dala jsem výpověď, vyřídila živnostenský list a pustila jsem do toho.

Jak tě vnímalo okolí? Stála rodina v začátcích při tobě, nebo ti moc nevěřili a čekali,  jak to dopadne?

Můj manžel při mně vždycky stál a podporoval mě. I teď mě vždy vyslechne a radím se s ním o všech důležitých rozhodnutích. Je první, kdo ví o mém úspěchu i neúspěchu. Širší rodina a přátelé mi fandili.

Myslíš si,  že úspěšní módní návrháři si rychleji vybudují své jméno, když pochází z větších měst, jako je Brno či Praha?

Myslím, že v Praze to jde asi rychleji, je tam víc příležitostí, ale i konkurence.
 

Kde bereš inspiraci pro svoji tvorbu?

Bude to znít jako klišé, ale inspiraci beru všude okolo sebe. Často mě inspirují ženy, moje zákaznice, kolegyně. To, jak vystupují, jak se chovají, čeho dosáhly, jaké mají sny. To mě dostává do zvláštního stavu, kdy mozek zapne turbo, otevřou se v něm ty správné dveře a zrodí se ta správná myšlenka. Nápad. A mnohdy mě inspirují moje dcery mladým pohledem na svět.
 

Jaký styl máš nejraději a v čem se ty sama cítíš nejlépe?

Mám ráda ženský, elegantní a pohodlný styl. Nelépe se cítím, když jsem dobře oblečená, sladěná a upravená.
 

Pro koho jsou tvé modely určeny?

Pro sebevědomou a aktivní ženu, která miluje ženskou módu. Pro ženu, která je úspěšná v tom, co dělá. Věnuje se naplno své profesi i rodině a ví, že kdo se chce dobře oblékat a mít styl, využívá služeb poradců. Často se setkávám s tím, že žena nevidí, jak působí na okolí, má své stereotypy v oblékání a nedovede se zaměřit na své přednosti.

Elisha mode www.zenybezsefa.cz

Jak vypadá tvůj den v práci? Co všechno musí módní návrhářka zvládnout?

Vstávám podle toho, jestli jsem ten den v salonu ve Velkých Pavlovicích nebo jedu za klientkami do Prahy, to si pak musím přivstat. Pak kontroluji maily, podívám se, co je v módě a ve světě nového.
V dílně probereme organizační věci, se střihačkou řešíme modely, ladíme detaily. Mám skvělý tým krejčových, na kvalitu práce si potrpím. Když máme před přehlídkou nebo podobnou akci, řádím, špendlím, šílím. Zbytek dne se věnuji klientkám a zkouším modely. V mezičase se věnuji obchodu a taky chodu firmy. Faktury, přehledy, poptávky, nabídky. Někdy končím po páté hodině, výjimkou není ale i mnohem pozdější čas. Večer jsem nejraději v klidu domova, dám si dobrou večeři, víno a relaxuji.
No a úplně jsem zapomněla na tenis. To je moje velké hobby. Když je teplo, chodím si po práci zahrát i několikrát týdně.

Jak by měl vypadat tvůj ideální den?

Ideální den je pro mě den plný schůzek se zákaznicemi, plný obchodních jednání. Bavíme se o látkách, modelech, módních trendech.  A taky o našich snech a plánech. To je vždy inspirující. 


Z čeho čerpáš energii pro svoji práci a rodinu?

Energii čerpám z lásky, kterou mi dává moje rodina. Snažím se žít zdravě, sportovat. A asi nejdůležitější pro mě je psychická pohoda. Jsem ráda, když se mi něco povede, ale spolehlivě mě motivuje i neúspěch.


Máš za sebou spoustu nádherných přehlídek. Co aktuálně připravuješ?

Právě pracuji na modelu do soutěže Svatební šaty roku 2014. Finále se koná v Karlových Varech. Těším se, ale zároveň se mi třesou kolena! Na konci května se už podruhé budu prezentovat na Grace'n'Glamour, prodejní výstavě českých návrhářů a šperkařů. Představím tady dvě kolekce oblečení na jaro a léto. První bude určena pro ženy z byznysu, druhá bude ležérní a hravější.
 

Máš svého oblíbeného návrháře?

Určitě, nejen jednoho! Sleduji přehlídky světových návrhářů vždy v němém úžasu, co vše je možné vytvořit. Obdivuji tu tvůrčí sílu.


Jaký je tvůj sen, jestli můžeš prozradit? Čeho bys chtěla dosáhnout? Elisha mode www.zenybezsefa.cz

Pracovní sen si plním od doby, kdy jsem se začala věnovat módě. Někdy to jde mílovými kroky, někdy mravenčími krůčky, ale důležité je, že dělám pro mne jedinou správnou profesi na světě!
 

Můžeš nám říct pár tipů na to, jak si v dnešní době udržet  prosperující podnikání?

Nechtít všechno ze dne na den a nezapomínat na to, že k životu patří výhry i prohry.
 

Jak vnímáš svoji pozici na trhu? Musíš  mít v tvém oboru ostré lokty nebo stačí, když ve vyjednávání používáš ženské zbraně?

Ženské zbraně jsou fajn, ale byznys je byznys. Je potřeba mít výborný produkt a umět ho prodat. Tečka. Ostré lokty jsem nikdy neměla, ale nic proti nim. Občas mě ale zachvátí obavy, že k úspěchu stačí mít právě jen ostré lokty a že talent, píle a řemeslo stojí až na druhé koleji.

V co věříš?

Víra je pro mne velmi intimní téma. Věřím v něco vyššího, v Boha, ať už ho každý chápeme, jak umíme a chceme. V sílu, kterou má každý v sobě. V lásku.


Máš své oblíbené motto ?
„All you need is love, love...
...love is all you need“
 

10 rychlých otázek: Jaký je tvůj nejoblíbenější:

sport  – tenis a Rafael Nadal je boží!

jídlo – všechno dobré

barva – černá

značka auta – Volvo

stát (země) - Česká republika a Švýcarsko

restaurace – jídelna u nás doma

roční období – léto

moře nebo hory - hory

film – Pulp fiction: Historky z podsvětí

píseň – Halo od Beyoncé

 

Petra Tomčalová, www.zenybezsefa.cz



 

Ptejte se Elišky co vás zajímá:

eBook www.zenybezsefa.czStáhněte si eBook ZDARMA  "11 kroků, jak začít úspěšně podnikat v oblasti visage (nejen po mateřské) "

Dozvíte se moje zkušenosti    a konkrétní kroky                      k podnikání  v nejlépe placené kosmetické společnosti na světě

 

Zde vložte své jméno a email, klikněte na "Stáhnout eBook"

Inspirativní rady od úspěšných žen

Přihlaste se k odběru nejžhavějších novinek, které jinde nenajdete:

Rubriky