HANKA JEŘÁBKOVÁ - "Inspirace je všude okolo, stačí mít jen otevřené oči a odvahu to zkusit"

02.06.2014 20:38

Hanka Jeřábková www.zenybezsefa.czMajitelka vlastní značky kabelek Cochtanovic, kterých se po světě nosí téměř tisíc kusů. Je moderní mladou ženou, která za svůj úspěch vděčí pracovitosti, píli i odvaze, kterou zdědila po svých rodičích a také své babičce a tetě, které ji zasvětily do základů šití. V současnosti plánuje kolekci pánských kabelek.

  • Hanka Jeřábková, 28 let
  • Majitelka vlastní značky kabelek Cochtanovic

Pamatuješ si ještě, kdy poprvé tě napadlo vyrobit vlastní kabelku?

Již jako malá holčička jsem okukovala babičku při práci na šicím stroji. Fascinovalo mě, jak jí pod rukama vznikala úžasná díla, ať už kroje nebo potřeby pro každodenní život. Dívat jsem se mohla, sama šít nikoli, protože šlapací Lada nebyla hračka pro děti. I tak jsem to párkrát tajně vyzkoušela. Po čase mě teta zasvětila do tajů šití a ručních prací celkově a postupně se z této zábavy stávala záliba.

Hanka Jeřábková www.zenybezsefa.czZačátky jsou vždycky těžké, podporovalo tě tvoje okolí - rodina, přátelé aj. ve tvém nápadu vyrábět vlastní kabelky? A kdo nejvíce? Bylo pro tebe ze začátku podnikání lehké, přirozené nebo ses musela hodně přemáhat?

První kabelky vznikaly v mém pokoji, takže nitě a kusy látek se mnou procházely celou domácností, za což obdivuji rodinu, že to brali celkem v pohodě ;-) Díky mým přátelům jsem vlastně začala šít. Chtěli totiž taky „ty jiné“ kabelky, než má každý v okolí. A tak jsem ušila další kabelku. A pak další, a další …

Nejlepší módní policií je mamka. Když potřebuji poradit, jdu za ní pro její názor.     A každou hotovou kabelku jí přinesu představit.

Máš vlastní značku, jak vlastně vznikl její název? Hanka Jeřábková www.zenybezsefa.cz

Značka Cochtanovic sloužila zprvu jen bratrovi (kabelky opravdu nešije). Až když běhalo několik kabelek „no name“ po světě, začala jsem řešit značku, aby bylo jasné, od koho kabelky jsou. Po několika nevydařených návrzích jsem využila to, co se dlouho samo nabízelo - spojit moji a bratrovu zručnost i pracovitost, které jsme dostali do vínku od rodičů. Od té doby se každá kabelka pyšní logem Cochtanovic.

Kdybys mohla začít znovu, udělala bys něco jinak?

Těžko říct, ale pro mě je zatím nejlepší metoda pokus-omyl. Výhodou by byla oděvní škola, takto se sama učím, jestli to tak ušít jde nebo ne. A když se technika osvědčí, mám radost sama ze sebe, poplácám se po rameni a řeknu si: „ Háňo, jsi výborná!“ :-)

Co považuješ za svůj největší úspěch v podnikání?

Největším úspěchem jsou vracející se spokojené zákaznice.

Dokážeš vůbec spočítat, kolik kabelek jsi již navrhla a vyrobila?

Pod rukama mi prošlo cca 900 kusů různorodých kabelek, každá je dokonalejší než ty předchozí. Mnohem vychytanější než na začátku téměř „prehistorické výtvory“.

Hanka Jeřábková www.zenybezsefa.czKde bereš pro svoji výrobu inspiraci? Máš svůj vzor?

Inspirace je všude okolo, stačí mít jen otevřené oči, bujnou fantazii, představivost a odvahu to zkusit. Jsou okamžiky, kdy mi stačí uvidět jen konkrétní barvu materiálu a hned mám jasnou vizi, jakou kabelku ušiji.  Stříhám, špendlím, šiji, jedu jak dobře seřízený stroj, a v závěru celého procesu je úplně nová kabelka. Poté nastává situace, že běhám se svou novou super kabelkou po obchodech a hledám k ní stejně super boty :-)

Prozradíš něco o svých vyhlídkách do budoucna?

Nejbližší plán jsou pánské kabelky a největší plán je pravá kůže, ze které mám zatím trochu respekt.

Kde se dají tvé kabelky ideálně pořídit ?

Kabelky šiji většinou na objednávku. Jednoduše mi napište email nebo zprávu a po vzájemné domluvě určitě vymyslíme vhodnou kabelku pro každé rameno.

Hanka Jeřábková www.zenybezsefa.czCo bys jako zkušená podnikatelka, majitelka vlastní značky poradila ženám, které o založení firmy uvažují?

Nebát se. Jít si za svým cílem, protože každá žena je výjimečná a každá má dar na něco jiného.  Mít ráda sama sebe i práci, kterou vykonávám. Taky myslet pozitivně a neusnout na vavřínech ;-)

 

10 rychlých otázek: Jaký je tvůj nejoblíbenější

Hanka Jeřábková www.zenybezsefa.czsport  - lyžování

jídlo – carpaccio

barva - tyrkysová

značka auta - Land Rover

stát  - Itálie

restaurace – Havana

   roční období - jaro

moře nebo hory – obojí

film – cokoli s Hercule Poirotem

píseň – Batalion - Divokej Bill

kontakt: jehanula@gmail.com

Darina Adámková www.zenybezsefa.cz

 

© Darina Adámková www.zenybezsefa.cz

 

Ptejte se Hanky, co vás zajímá ...

eBook www.zenybezsefa.czStáhněte si eBook ZDARMA  "11 kroků, jak začít úspěšně podnikat v oblasti visage (nejen po mateřské) "

Dozvíte se moje zkušenosti    a konkrétní kroky                      k podnikání  v nejlépe placené kosmetické společnosti na světě

 

Zde vložte své jméno a email, klikněte na "Stáhnout eBook"

Inspirativní rady od úspěšných žen

Přihlaste se k odběru nejžhavějších novinek, které jinde nenajdete:

Rubriky