Hanka Fojtíková - Nikdy jsem nechtěla zůstat doma jako žena v domácnosti, i když si to manžel přál, to by mě zabilo

24.04.2014 09:10

Hanka Fojtíková www.zebybezsefa.czHanka Fojtíková - vyjímečná kosmetická poradkyně, která je s dvěma dětmi ideálním vzorem toho, jak jde skloubit podnikání s rodinou. Jako maminka v domácnosti se v 38 letech rozhodla, že totálně změní svůj život a začne být svou vlastní paní. Podnikání zvládá s nadšením a rok 2014 je pro ni další velkou výzvou.

  • Hanka Fojtíková, 40 let 
  • Nezávislá kosmetická poradkyně Mary Kay

 

Jak jsi žila předtím, než ses stala podnikatelkou?

Úplně normálním rodinným a partnerským životem, chodila jsem do práce… Z mého pohledu jsem žila úplně klasický život.

Cítila ses dobře? Vyhovovalo ti to?

Cítila jsem se v tom absolutně v pořádku. Všechno fungovalo tak jak mělo, nic mi nechybělo, bylo mi dobře, byla jsem ráda doma s dětmi a manželem, vše bylo OK.

Co byl tedy ten první impuls, kdy ses rozhodla začít podnikat?

Jednak to, že jsem zůstala doma, neměla jsem se kam vrátit do práce a také jsem chtěla být co nejvíc s dětmi. Chtěla jsem zkusit, jestli něco dokážu. Zkusit, jestli mám na víc, než jenom se starat o rodinu. Zkusit něco nového, jestli to zvládnu.

www.zenybezsefa.czImpuls byl vydělat si nějakou korunu, ale být i součástí rodiny, co nejvíc to půjde. Hledala jsem alternativu a naskytla se ta možnost zkusit právě práci kosmetické poradkyně.

Vzala jsem to z toho důvodu, že jsem viděla sedět naproti mě člověka, který mě to přišel všechno ukázat a vysvětlit.  Nabídka ve mně hlodala hodně dlouho, asi půl roku. Cítila jsem ale, že to bude to pravé. Řekla jsem - zkusím to, udělám ten zásadní krok a nesmím se bát.

Takže ses cítila už méněcenná, když jsi byla pořád jen s dětmi doma?

Cítila jsem se jednak trošku méněcenná, ale jednak nepotřebná. Pro mě ten den strávený doma byl už ztráta času. Cítila jsem, že ho potřebuji využít nějak jinak. Nikdy jsem nechtěla zůstat doma jako žena v domácnosti, i když si to manžel přál, to by mě zabilo.

Mám strašně ráda lidi, miluju společnost, kontakt s lidmi a potřebuju kolem sebe lidi.

Bylo to těžké rozhodnutí říct ANO na tuto podnikatelskou nabídku?

Chvilku to trvalo, než jsem si to srovnala v hlavě, protože jednak když celý život děláš v provozu, děláš práci, že jdeš „od-do“ a o nic se nestaráš a potom máš jít do něčeho, kde máš být svým vlastním šéfem, budeš mít tu zodpovědnost sama za sebe….

Nemůžeš čekat, až ti někdo podá ruku. Z tohoto jsem měla strach, jestli to vůbec zvládnu. Jestli zvládnu být podnikatelka.

Nikdo mě k tomu nikdy nevedl, nikdy jsem to v rodině nezažila, všichni byli klasicky zaměstnaní.

V čem spočívá tvá práce?

Moje práce je pomoct ženám najít v sobě sebevědomí a krásu. Říkám jim hlavně, že není ošklivých žen. Všechny jsou krásné a je to jen první krůček k tomu, aby změnily svůj život.

Starám se o ženy, učím je, jak mají o sebe pečovat, jak se mají líčit, o jejich celkovou vizáž. Strašně mě baví právě proměny. Ukázat ženám, že jsou fakt krásné, že stačí jen maličko.

Kdy jsi vlastně objevila, že tě tato práce naplňuje a baví? Nic takového jsi předtím nedělala…

www.zenybezsefa.cz Hana FojtíkováDá se říct, že ihned prací v praxi. Krůček po krůčku jsem se do toho začala do hloubky ponořovat a zjistila jsem, že na to mám talent a že mě to baví.

V čem ses nejvíc musela překonat?

:-) překonávám se neustále. Je to nekonečný boj sama se sebou, s různými strachy… Moje největší překonávání je telefonování, obvolávání klientů nebo sjednávání nových schůzek. Je to pro moji práci nesmírně důležité a je to doteď můj největší boj. Je to o tom se překonat a jít dál.

Jak se tvářila tvoje rodina, podporovala tě na začátku, když jsi oznámila, že už nebudeš ta maminka v domácnosti, ale podnikatelka?

Ze začátku jsem měla velkou podporu v manželovi. Ten mě řekl: „zkus to, nemáš co ztratit. Když ti to půjde, tak to budeš dělat, když ti to nepůjde tak budeš mít jen svoji kosmetiku. Nic víc v tom nehledej, po ničem nepátrej, prostě to zkus“.

Hodně mě také podporovala tchýně. Viděla ve mně obrovský potenciál, že by mě to mohlo něčím obohatit, něco mě to dát, něčemu se naučit.

Kdo mě v tom nepodporoval, byli moji rodiče. Jednak jsou i věkově starší, takže se na tuto formu podnikání dívají nedůvěřivě, jiným okem a ti mě dlouho nevěřili.

Měli strach, abych se do něčeho nezapletla, aby to neublížilo mě a rodině. Postupem času se to ale změnilo a teď vlastně podnikám už 2,5 roku a strašně mě to baví.

Čeho bys chtěla ve svém životě dosáhnout, máš nějaký svůj velký sen? www.zenybezsefa.cz Hana Fojtíková

Chtěla bych, aby má práce vždy byla i mým koníčkem. Jestli to bude práce tohoto směru nebo jakákoliv jiná… Nevím, co mě přijde do cesty a do života, ale určitě chci pomáhat lidem. Chci pomáhat lidem jakýmkoliv způsobem, protože mě to velmi naplňuje.

Co bys poradila ženám, které se bojí postavit na vlastní nohy a začít podnikat?

Aby se překonaly a šly to zkusit, nemají co ztratit.

Takže dokážeš přímo ženu vést k tomu, abys ukázala tuto pracovní možnost i jí?

Určitě. Tak jak já jsem byla vedená a dostala jsem pomocnou ruku…

Co musí pro to udělat, když by chtěla podnikat v tom stejném směru jako ty?

Zkontaktovat :-), i kdyby potřebovala třeba jen podporu nebo malou informaci.

Žena, která by se chtěla věnovat tomuto byznysu, se nemusí hned vzdát svých koníčků, práce, rodiny ?

Nikdo by se neměl vzdávat toho, co miluje. Já se nevzdávám a nikdy se nevzdám toho, co mám ráda a úžasné je to, že se to dá s touto prací maximálně skloubit.

Máš dostatek času na rodHana Fojtíková www.zenybezsefa.czinu?

Snažím se mít. Snažím si čas udělat.

Jsi žena, která si jde neúprosně za svým cílem, nebo spíše přijímáš události tak, jak plynou?

To, co mě opravdu život přináší, tak to beru. Takže jak plynou… Nejsem vyloženě zaměřená na cíl, ale užívám života. Co mě nabídne tak to si vezmu.

Jak ideálně odpočíváš?

Sportem, aktivně, mám ráda přírodu, ale samozřejmě i nad knížkou nebo při kvalitní masáži, při milování :-)

Je něco, co si na nejbližší dobu plánuješ a dlouho jsi zvažovala?

Rok 2014 je pro mě jedna velká výzva. Chci zkusit spoustu věcí. Jednak pro mě byla výzva, že jsem jela poprvé sama bez rodiny na dovolenou s kamarádkami.

Další výzva je, že se nechám originálně nafotit jen ve spodním prádle. Strašně se na to těším a zároveň hodně bojím. A spoustu dalších věcí, které bych před tím nikdy neudělala.

Tento rok pro mě vnímám jako rok pozitivních změn. Zatím se to tak děje…

Co pro tebe znamená svoboda?

Práce, kterou dělám. Ta mi umožňuje svobodu a volnost, že mám volné ruce, nejsem ničím svázaná. Mám svobodu v tom, že můžu cestovat, můžu být s dětmi kdykoliv. Svoboda je pro mě vnímat život takový jaký je, prostě ho prožít co nejlépe...

A žiješ? V jaké etapě svého života se teď nacházíš?

Doufám, že v té nejlepší etapě na začátku… Na začátku toho nejlepšího, co mě kdy potkalo.  Mám spoustu snů a plánů, které si chci splnit.

 

10 rychlých otázek: Jaký je tvůj nejoblíbenější:

sport  - kolo

jídlo - zelenina

barva - tyrkysová

značka auta - Volvo

stát (země) - Egypt

restaurace – La Bouchée

roční období – Jaro

moře nebo hory - oboje

film – Láska nebeská

píseň – všechny z filmu Hříšný tanec

Kontakt: Hanka Fojtíková - hanaf282@seznam.cz

 

Petra Tomčalová www.zenybezsefa.cz

Ptejte se Hanky co vás zajímá:

eBook www.zenybezsefa.czStáhněte si eBook ZDARMA  "11 kroků, jak začít úspěšně podnikat v oblasti visage (nejen po mateřské) "

Dozvíte se moje zkušenosti    a konkrétní kroky                      k podnikání  v nejlépe placené kosmetické společnosti na světě

 

Zde vložte své jméno a email, klikněte na "Stáhnout eBook"

Inspirativní rady od úspěšných žen

Přihlaste se k odběru nejžhavějších novinek, které jinde nenajdete:

Rubriky